Charlotte Andersson

Direktlänk till inlägg 12 april 2013

Saker Jag Inte Är

Av Charlotte Andersson - 12 april 2013 00:03

Det är kanske inte många som vet.. Men jag har enorma komplex med min kropp. Jag hatar den så så såå mycket. Jag ska berätta lite om mina 3 största komplex. Så var ska jag börja?

 

(obs! Det är inte jag på bilderna!)

 

1. Jag är inte smal. Jag har inte världens vältränade mage. Allt jag ser är en äckligt fet jävla klump skapad av sorg och smärta. En klump som är så svår att få bort. Det värsta med min mage är att när man sitter ner så bara känner man hur den svämmar över hela mig och är bara allmänt äcklig och fet.

 

 

 

2. Mina ben + höfter. Mina ben är långa. Det gör ju inget. Men att dom är tjocka och feta på köpet är verkligen världens sämsta deal. Och lägger man då ihop mina ben och höfter så är jag ju helt plöstligt dubbelt så bred ut. Ibland är jag fan rädd för att jag typ inte ska kunna komma ut genom dörren. (nej, men alltså typ) P.g.a Hatet till mina ben så är det därför jag använder svarta jeans ofta och helst tighta. På så sätt så kanske dom ser mindre ut och jag känner mig något bekvämare. Så hur jag ska klara av sommaren det vet jag inte..

 

 

 

3. Jag har ju typ världens sjukaste och gigantiska ghetto röv. Alltså sätter jag mig i någons knä så känner jag mig så obekväm för jag är typ rädd att personen ska kvävas till döds. ._. Den är liksom så stor att man knappt kan skilja på vad som är mitt baksida lår eller röv.

 

 

 

Så på den senaste tiden har jag känt att jag blivit väldigt avundsjuk. För det finns så många perfekta och fina människor som omringar mig hela tiden. Sådana typer av fina människor som jag också vill vara. Sådana som är så mycket bättre på alla sätt och vis.

 

De enda som håller mitt självförtroende uppe är mina vänner.

Men min pojkvän Joakim också för den delen. Det är något speciellt med honom som bara gör att jag faktiskt kan vara älskad för just den jag är och för hur jag ser ut. Han hjälper faktiskt så enormt mycket utan att ens veta om det. Innan jag skulle åka hem i onsdags och han stod och klädde på sig ytterkläder och sånt så dök det upp en väldigt underlig och konstig känsla. Det var något som liksom pirra till nere i magen. Förutom att det var min mobil som vibrera så tänkte jag liksom..

"Det här är för bra för att vara sant. Jag är så lycklig. Det känns som att jag drömmer. Han älskar mig." 


Det var så konstigt, men ändå så mysigt. 

(Nu fick ni höra lite pojkväns babbel också förlåt!)

 

Nu vet ni vad som vandrar runt i mitt huvud denna afton. Godnatt ~

 

 

 

 

 
 
Ingen bild

Carina

12 april 2013 01:29

Hej! Måste bara fråga om det är samma hemska kropp du beskriver som är på bilderna? Isf fattar jag ingenting!? Skulle jag ha den magen och den figuren och assnygga rumpa, skulle jag vara hur nöjd som helst!!!! Är det du på bilderna? Är det så borde du vara mallig och stolt över din kropp! Bry dig inte om alla sjuka skönhetsideal där modeller svälter och blir förskönade i Photoshop. Tänk på att det är sjukligt att vara mager och sakna underhudsfett. Tänk på att dom svältande modellerna är slut redan som 18 åringar. Till vilken nytta? Jo för att vi ska se förskönade bilder med olyckliga tjejer på! Glöm att du är fet och har stor rumpa! Din kropp är JÄTTEFIN och du har def inget att skämmas för/över! Visa upp den med stolthet istället tjejen och njut av att du är ung och har livet framför dig! Ta vara på det för det går fortare än man tror. Innan du vet ordet av har du fött 3 barn och då kan vi snacka om överkilon och tappad figur.... Kram på Dig!

Charlotte Andersson

12 april 2013 17:51

Åh tack så mycket Carina. Jag ska försöka och ta till mig dina fina ord. Och nej det är inte jag på bilderna. Det är bara så perfektion ser ut i mina ögon. Så som jag skulle vilja se ut.

kram på dig med!

 
Ingen bild

sassa

12 april 2013 02:10

omg sokjar du fan el nåt du e fan smal du ska fan int gå ner.. asså då ska du se mog hahahah .. asså jag min magge sväller upp nä ja sätter ner o ja love it varf måst man hel tin va så jävla smal fan asså lägg ner du e fin som du e o du e fan för fan as vacker sluta

Charlotte Andersson

12 april 2013 17:49

Det är inte jag på bilderna! Det är såhär jag skulle vilja se ut. Perfektion i mina ögon.

 
Ingen bild

Sussie

12 april 2013 02:25

Driver du med oss eller??? Är man fet i dina ögon sett så skulle jag isf vara en ELEFANT! Snälla rara du är ju nästan mager!!!! Höftbenen sticker ut - Din maga är platt som en pannkaka och du får säkert ont av sittbenen i rumpan mer än du känner av något fett där! Kom igen nu GIRL!!! Var har du fettet - Visa det först om vi ska tycka synd om dig.... Fattar inte hur du tänker - Du är ju trådsmal! Blir du smalare än så blir du ju SJUK Och det vill du väl inte?? Fokusera på något annat och sluta se något som inte finns. Nämligen fett på din kropp. Se istället ditt problem som sitter i huvudet och inte på kroppen. Innan det är för sent eller går för långt. För det sitter i huvudet och ingen annanstans! GUD du är ju hur FIN som helst!!!! Hade jag din kropp skulle jag Glänsa och göra killarna Galna!!!!!

Charlotte Andersson

12 april 2013 17:46

Alltså jag vill ju nu påpeka att det inte är jag på bilderna. Det är liksom såhär jag skulle vilja se ut.

 
Tess

Tess

12 april 2013 23:03

Du och jag har exakt samma komplex, Lotta. Men varje gång du känner sånna jobbiga saker, så tänk på Michelles fina Martin Luther King-speech som hon höll idag. Hon hade ju rätt, right? :)

http://tassi.blogg.se

Charlotte Andersson

13 april 2013 19:33

wää, jo hon hade ju det :c I will try Threees :3

 
Sara

Sara

13 april 2013 14:49

Men e du dum ellor???? Du är ju fan cpsnygg hur kan du inte se det själv? Du är inte tjock, du är precis lika fin som de människor du avundas! I mångas ögon är DU perfekt, DIN kropp e den de drömmer om. Försök att se på dig själv med andras ögon, tror du verkligen att folk som ser dig tänker på dessa sakerna? Nej! Ha lite högre tankar om ditt utseende, tack. Du är himla fin hela du och det är på tiden att du inser det själv och kan må bra med din kropp.

http://avsara.wordpress.com

Charlotte Andersson

13 april 2013 19:35

Jo, lite dum är jag kanske, höhö.. Men det är inte alltid så lätt ha så höga tankar om sig själv. Men jag ska försöka. Tack för dina fina ord Sara underbara!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Charlotte Andersson - 7 augusti 2013 17:43

HejHej!   Skolan börjar ju snart! Så då kommer jag antagligen att dra igång bloggen igen! Men just nu vill jag bara ta vara på det sista som är kvar!    Föresten så håller jag på och trixar med headern o.s.v så bloggen kommer vara helt ful ti...

Av Charlotte Andersson - 10 juni 2013 22:12


        Tänk om?   Trots de låga oddsen är jag konstant rädd.           ...

Av Charlotte Andersson - 26 maj 2013 21:05

Som är så underbart.   Gjorde en ny familj. Dom fick heta Blakestone. Elisabeth och Brian Blakestone. Hahah sen har dom en häst som heter Golden Sunrise.   Här får ni se lite bilder på mitt icke så avancerade sims spelande.           ...

Av Charlotte Andersson - 26 maj 2013 12:42


Idag när jag vaknade så kände jag mig inte ett dugg pepp på livet. Gratta mamma på morsdag och så. Men hon ska få sin teckning imorgon på sin födelsedag. Ska börja på den senare ikväll. Blev lite gladare nu när jag fick veta att min bror ska komma hi...

Av Charlotte Andersson - 26 maj 2013 00:31


Kul att det fortfarande finns några små själar som håller hoppet uppe om att jag en dag kommer göra ett inlägg.    Som rubriken lyder. "Vissa nätter är jobbigare än andra". Jag har precis kommit hem från Joakim. Sov hos honom igår till idag.  ...

Presentation


Jag är en 17 årig tjej som går på Ljud och Bild skolan i Lund. Bor i Landskrona hos mamma, och ibland i karaby hos pappa.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Arkiv

Besöksstatistik

Bloggar som jag följer!


Ovido - Quiz & Flashcards